Sunday, September 6, 2015

Houd je je website zelf actueel of besteed je dat uit?

Houd je je website zelf actueel of besteed je dat uit?

Houd je je website zelf actueel of besteed je dat uit? - hilgie.com. hilgie.com, ook voor al uw onderhoud van websites
30 juli 2015 - Je hebt een website, eentje waar je blij mee bent. Hij is prachtig in elkaar gezet en voorzien van alle mogelijke illustraties, nieuwsberichten, mogelijkheid tot video’s en “lopende” berichten. Er komt regelmatig bezoek op je website en de bezoekers benutten de mogelijkheid om contact met je op te nemen als ze verdere informatie of een afspraak willen. De content (inhoudelijke informatie op je webpagina’s) is informatief maar niet gortdroog en nodigt uit tot verder rondkijken op je site.
Dan komt het moment dat bepaalde inhoud van je website verouderd is. De nieuwsberichten bijvoorbeeld, zijn allang oud nieuws, je hebt in de tussentijd veel leuker fotomateriaal gekregen en je zou eigenlijk ook wel een blog willen, maar ja, wie maakt er een blog en meer nog, wie schrijft er regelmatig een blogbijdrage?
Als je website is gemaakt met WordPress of Joomla, heb je meestal een CMS (content managing system), waarmee je je website steeds weer kunt aanpassen aan de actualiteit, je producten of diensten kunt weghalen of toevoegen en, inderdaad, een blog kunt bijhouden. Daar hoef je geen nerd voor te zijn, maar je moet toch wel iets ‘hebben’ met computers, om daar een beetje mee te kunnen spelen. Niet omdat het per se heel moeilijk is, maar omdat het werken met een CMS nu eenmaal vlotter gaat, als je het leuk vindt om te doen.
Dan dringt zich de vraag op: wil jij zelf je content actualiseren, schrijven, verwisselen, of schakel je daar je webdesigner voor in? Als je prutsen met een computer leuk vindt, kun je zelf met het systeem aan de slag. Als je vindt dat je wel iets leukers kunt bedenken voor je enige vrije avond van die week, dan schakel je toch je webdesigner in! Die tovert niet alleen 1-2-3 een aantal nieuwe pagina’s voor je tevoorschijn en ruimt oude op, maar heeft ook vaak contact met schrijvers die gewend zijn voor het internet te schrijven, en fotografen die weten hoe een foto op internet er op zijn mooist uitziet. Zo’n bedrijf is dan even net een aannemer...
Besteed je deze regelmatig terugkerende klus uit, dan kun jij je tijd besteden aan andere belangrijke dingen, zaken waar je goed in bent. Zoals je bedrijf runnen, nieuwe klanten/cliënten vinden, verantwoord ondernemen en een goed personeelsbeleid voeren. En je vrije tijd ook echt vrij houden voor geliefde, gezin, familie, vrienden, je hobby’s... Ieder doet waar hij goed in is en het is niet voor niets dat een webdesignbedrijf vaak zo veel te bieden heeft. Het wil zijn klanten zo goed mogelijk bedienen!
Wat voor het ene bedrijf geldt, geldt niet voor het andere. Er zijn websites die elke twee weken moeten worden bijgewerkt, andere hoeven maar eens in de twee, drie maanden onder de loep. Wij weten wat in jouw branche gebruikelijk en noodzakelijk is en kunnen je dus het beste adviseren. Wat je met dat advies doet, is een tweede. Maar je wilt graag je aantal bezoekers op je website behouden zo niet vergroten. Wij weten hoe dat moet. Poetsen je website op tot hij weer glanst en glimt, klaar voor een nieuwe stroom bezoekers. Werken met een CMS is leuk en goed, wij doen het gewoon een tikkeltje beter!


Over hilgie.com:
De ontwikkelingen op het gebied van online verkoop, -marketing en -informatie gaan snel en social media blijft zich uitbreiden. Stilstand is achteruitgang. Daarom zorgen we bij hilgie.com steeds dat we op de hoogte blijven van de nieuwste technologieën, dat we weten wat er ‘hot’ is op het gebied van social media en dat we ons steeds door blijven ontwikkelen. We zorgen steeds voor nieuwe experts op het gebied van grafisch ontwerp om te zorgen dat we steeds met nieuwe ideeën komen en altijd met een frisse blik blijven kijken naar de wensen van de klant.

No comments:

Post a Comment