Wednesday, July 29, 2015

Visitekaartje is van alle tijden

Visitekaartje is van alle tijden

Visitekaartje is van alle tijden - hilgie.com. Voor uw visitekaartjes ontwerp en alle andere grafisch ontwerp wensen
16 juli 2015 - Werken in een paperless office is zo 2015. Weg met alle papieren rekeningen, prints van documenten die vervolgens in een map moeten, weg met volle archiefkasten en stoffige boekenplanken vol ordners die je al in geen jaren hebt opgeschoond… We leven in de elektronische eeuw dus we doen alles, of in elk geval zo veel mogelijk, elektronisch.
Goed zo, het milieu vaart er wel bij, de bomen in het bos mogen blijven staan. Maar gooi nou niet het kind weg met het badwater! Er zijn echt nog wel papieren ‘dingen’ die niet achterhaald zijn in deze eeuw. Zaken die van alle tijden zijn.
Stel je voor: een fijn gesprek gehad met een mogelijke klant. Prijs en voorwaarden vielen goed, de opdracht of de leverantie is voor jou goed te doen. De koffie was geen smerige automatenkoffie en het gesprek buiten de ins and outs van de mogelijke opdracht ging ook nog ergens over. Een hartelijke handdruk op weg naar de deur. “Hoe kan ik u bereiken?”, vraagt je mogelijke klant. Eh… “Hebt u een pen en papiertje? Dan schrijf ik ons emailadres en telefoonnummer even voor u op...” Weg mogelijke opdracht!
Jammer dan. Nou nee, nergens voor nodig. Hoewel al vele eeuwen oud, is het visitekaartje nog steeds iets waar geen enkel bedrijf zonder kan. Groot bedrijf, klein bedrijf, zzp’er, vereniging of stichting, iedereen heeft visitekaartjes. In China had men die al in de 15e eeuw, in de 17e eeuw werd in Europa, het eerst in Frankrijk, het visitekaartje geïntroduceerd: carte visite. De adel en gegoede burgers gingen nooit ergens op bezoek als ze niet eerst ruim tevoren werden aangekondigd door middel van een visitekaartje. Werd dat kaartje aan de boodschapper mee terug gegeven in een envelop, dan was het op handen zijnde bezoek niet welkom, zo blijkt uit een artikel van Marjolijn Kamphuis op de website Numrush. De rest is geschiedenis.
Vroeger werden de visitekaartjes bij de drukker ontworpen, gezet en gedrukt. Eventueel met bijpassend briefpapier, correspondentiekaarten en enveloppen. Jammer voor de drukkers is dat een beetje achterhaald voor de gewone huis-tuin-en-keuken houder van visitekaartjes. Die gaat naar een groot, wereldwijd online bedrijf dat voor een habbekrats je kaartjes drukt en bezorgt, nadat je eerst uit vele standaard opmaakmodellen en kleuren hebt mogen kiezen.
Maar geeft zo’n standaard kaartje nou echt jouw bedrijf weer? Hoe laad je heel precies jouw logo op, tegen extra kosten weliswaar, en vind je precies de letter die bij jouw bedrijf, jouw stijl past? En het ontwerp? Pak je één van die standaard dingetjes, of zoek je toch meer iets eigens? Natuurlijk is een doe-het-zelfkaartje handig, en niet duur. Het kan ook best, voor heel veel zaken. Maar je zou toch eens kunnen overwegen of jouw bedrijf niet net dat tikkie méér nodig heeft om bij een onbekende – of bekende – er uit te springen. Een visitekaartje is als een eerste indruk, die vergeet iemand nooit. Net zoals een slap handje geven geen goede indruk maakt – iemands botten fijnknijpen evenmin trouwens.
Laat jouw visitekaartje jouw bedrijf weerspiegelen: met een mooi ontwerp, een mooie letter, een kleur die past in jouw huisstijl en als je het hebt jouw logo er op. Wie kan dat beter doen dan een bedrijf dat alles daarvoor in huis heeft? Wij helpen je graag aan een mooi visitekaartje, overleggen met je over het ontwerp en laten je zien hoe het kaartje er uit komt te zien vóórdat het wordt afgedrukt. Ook de papierkeuze is aan jou, natuurlijk. Want je hebt –tig soorten en kwaliteiten papier. Met een mooi ontwerp en mooi papier haal jij die order binnen. En laat dat papiertje en pen maar over aan iemand anders...

Over hilgie.com:
De ontwikkelingen op het gebied van online verkoop, -marketing en -informatie gaan snel en social media blijft zich uitbreiden. Stilstand is achteruitgang. Daarom zorgen we bij hilgie.com steeds dat we op de hoogte blijven van de nieuwste technologieën, dat we weten wat er ‘hot’ is op het gebied van social media en dat we ons steeds door blijven ontwikkelen. We zorgen steeds voor nieuwe experts op het gebied van grafisch ontwerp om te zorgen dat we steeds met nieuwe ideeën komen en altijd met een frisse blik blijven kijken naar de wensen van de klant.

No comments:

Post a Comment