Wednesday, July 15, 2015

Pinterest hoort er bij

Pinterest hoort er bij

Pinterest hoort er bij - hilgie.com
3 juli 2015 - In heel veel huishoudens hangt een prikbord in de keuken, de huiskamer of in de gang. Of ieder heeft zijn eigen prikbord op zijn kamer. Die borden hangen vol met recente foto’s, afsprakenkaartje van de tandarts, een uitnodiging voor een feestje…

Digitaal is er ook zoiets: Pinterest. In een vrije vertaling zou je kunnenzeggen “je prikt (pin) alles op waar je belangstelling (interest) naar uit gaat”. Een prikbord dus. Er zijn miljoenen mensen met een privé-pinboard, maar er zijn ook talloze bedrijven die een pinboard hebben. En daar laten ze een foto zien van een voor hem opmerkelijk of nieuw product.

Wie dat product leuk vindt, klikt er op om het bekijken. Vind je het een leuk idee voor iemand anders dan pin je het op je eigen board. Wedden dat een aantal van jouw vrienden en volgers ook een kijkje nemen? Zo gaat dat immers op internet… iets wat leuk of interessant is, heeft binnen een paar uur duizenden “views”.

Opgeprikt

Ik zie je al likkebaarden… een pinboard op Pinterest voor jouw bedrijf… dat moet hem worden! Leuke foto’s genoeg en met een beetje geknutsel met de link en het uitsnijden ben je zo opgeprikt. En wat zo leuk is… je kunt er steeds iets bijhangen of weghalen, een nieuw board creëren, naar categorie producten of diensten van je bedrijf. Mogelijkheden te over.

Pinterest bestaat pas een paar jaar, maar is als social medium razend populair. Geen wonder, want met relatief weinig moeite kun je een groot publiek bereiken, zeker als je een pin hebt die viral gaat, die door iedereen wordt opgepikt. Het aantal bezoekers naar je site neemt dan opeens flink toe. En hoe meer bezoekers, des te groter de kans dat er een nieuwe klant uit komt. Pinterest hoort er gewoon bij tegenwoordig.

Er is ook een omgekeerd effect. Door rond te neuzen bij andere gebruikers van Pinterest kom je er ook achter wat jouw klanten interesseert. Daar kun je dan leuk op inspelen, want hoe beter je jouw doelgroep kent, des te beter kun je die bedienen.

Uitstraling

Een pinboard vergroot de uitstraling van jouw bedrijf. Net zoals een goede blog dat doet, en een mooie website. Bovendien kun je op jouw board ook laten zien waar jouw bedrijf voor staat, wat jouw missie is en wat jouw sociale betrokkenheid. Er is niets mis met het pinnen van een logo van een hulporganisatie waar je veel vertrouwen in hebt.

Het is heel wel mogelijk dat je niet zo handig bent met het pinnen van beeldmateriaal op je site. En met het installeren van een icoontje op jouw website zodat bezoekers jouw beeldmateriaal meteen kunnen pinnen. Geen nood, wij zijn dat wel! En wij kunnen jou een complete ondersteuning bieden voor je aanwezigheid op Pinterest. Dus niet één keer een foto pinnen, maar zo vaak en zo veel als jij wil. Neem contact met ons op en we vertellen je er alles over!

Over hilgie.com:
De ontwikkelingen op het gebied van online verkoop, -marketing en -informatie gaan snel en social media blijft zich uitbreiden. Stilstand is achteruitgang. Daarom zorgen we bij hilgie.com steeds dat we op de hoogte blijven van de nieuwste technologieën, dat we weten wat er ‘hot’ is op het gebied van social media en dat we ons steeds door blijven ontwikkelen. We zorgen steeds voor nieuwe experts op het gebied van grafisch ontwerp om te zorgen dat we steeds met nieuwe ideeën komen en altijd met een frisse blik blijven kijken naar de wensen van de klant.

No comments:

Post a Comment